Jak mierzyć skuteczność wysyłki SMS i dlaczego warto to robić?

Wypuszczenie kampanii SMS w świat nie daje pewności co do skuteczności jej działania. Rzadko wystąpią sytuacje, w których za pierwszym razem trafimy w oczekiwania i gusta odbiorców. Kluczowe jest więc nieustanne analizowanie swoich działań i wprowadzanie zmian. Jak to robić?

Jak badać skuteczność wysyłki SMS w kampaniach marketingowych? I co nam daje takie podejście?

Wykorzystanie kodu rabatowego w wiadomości SMS

Kody rabatowe to nie tylko idealny sposób zwiększenia sprzedaży, ale również pewne źródło informacji o klientach. Wystarczy, że przeanalizujemy ilość wykorzystanych kodów rabatowych w kampanii. I nie ma tu znaczenia, czy odbiorca wykorzystał kod w sklepie stacjonarnym, czy internetowym. System i tak będzie wiedział kto i kiedy uruchomił promocję, zwłaszcza gdy zastosujesz kody indywidualne.

Ta metoda pozwoli Ci również w przyszłości lepiej targetować odbiorców pod względem ich zainteresowań, a tym samym jeszcze bardziej zwiększać skuteczność wysyłki SMS.

Umieszczenie linku do strony w wiadomości

Już samo wykorzystanie odnośnika do konkretnej podstrony sprawia, że oferta staje się bardziej atrakcyjna i zachęca odbiorców do kliknięcia. A poza tym to doskonały sposób na mierzenie skuteczności.

Wystarczy sprawdzić, jak zmienił się ruch na stronie internetowej. Zrobisz to przy pomocy bezpłatnego narzędzia Google Analytics, gdzie uzyskasz informacje:

  • czy zwiększył się ruch na stronie,
  • czy odbiorcy weszli na stronę raz, czy na nią powrócili,
  • o współczynniku odrzuceń, który informuje czy klienci poszukiwali dodatkowych informacji na innych podstronach w serwisie.

Ilość osób zapisanych do newslettera

Tę wartość możemy przeanalizować w sytuacji, gdy w naszej kampanii stosujemy odbiór, a nie wysyłkę SMS, np. organizując w tym celu konkurs z nagrodami.

Stworzenie stosownego zapisu w regulaminie konkursu informującego o automatycznym zapisie do newslettera, pozwoli zmierzyć skuteczność kampanii. Sprawdzimy, jak duże jest zainteresowanie marką, a co więcej taki sposób promocji pozwoli na wysyłkę treści marketingowych w przyszłości.

Dlaczego warto mierzyć skuteczność wysyłki SMS?

Stworzenie kampanii SMS, która nie przynosi żadnych pozytywnych rezultatów, jest marnowaniem czasu i pieniędzy. Marketing ma działać, ale żeby był skuteczny, musi być dopasowany do odbiorców. Analizując dane uzyskane z wcześniejszych działań promocyjnych, możemy wyciągać wnioski, wyłapywać błędy i w przyszłości ich nie powielać. Z drugiej strony możemy za to częściej i na większą skalę stosować triki, które przybliżają nas do wcześniej określonego celu.

Ciągłe ulepszanie wysyłki SMS sprawia, że spędzamy mniej czasu na promocje w tym kanale, a znacznie więcej na wyszukiwanie nowych marketingowych rozwiązań oraz zwiększanie zasięgów firmowych. Dodatkowo otrzymujemy dokładne dane o współczynniku ROI z inwestycji, który informuje nas, jak bardzo dana kampania SMS była skuteczna.

Pamiętajmy, że sposób analizy skuteczności kampanii powinniśmy określić przed stworzeniem szablonów marketingowych wiadomości. Tylko zaplanowane działania przyniosą Ci takie efekty, jakich oczekiwałeś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *